Social Media Marketing για την Εστίαση

Δραστηριοποιείσαι στο χώρο της εστίασης και προβληματίζεσαι σχετικά με την ενίσχυση της online προβολής της επιχείρησής σου; Έχεις, ήδη, προβεί σε δημιουργία ιστοσελίδας για το εστιατόριο ή το café-bar σου και αναρωτιέσαι αν είναι αρκετό, έχοντας επίγνωση των επιταγών της ψηφιακής εποχής μας;

Οι προβληματισμοί σου είναι βάσιμοι. Το Digital Marketing είναι πολύπλευρο και είναι πολλά αυτά που μπορείς να κάνεις, για να ενδυναμώσεις την online προβολή του εστιατορίου σου. Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, σε μια από τις πτυχές του ψηφιακού μάρκετινγκ, στο Social Media Marketing και, ειδικότερα, στις κοινωνικές πλατφόρμες του Facebook και του Instagram.

Έχεις, άραγε, επίγνωση της χρησιμότητάς τους;

Η χρησιμότητα του Instagram & του Facebook για την Εστίαση!

Ως επαγγελματίας στο χώρο της εστίασης, γνωρίζεις σίγουρα τον τεράστιο ανταγωνισμό που υπάρχει στον τομέα σου, καθώς και πόσο αυστηρά επιλεκτικοί, αλλά και απαιτητικοί μπορεί να γίνουν οι καταναλωτές-εν δυνάμει πελάτες σου. Εσύ, ως σωστός επαγγελματίας, μπορεί να έχεις δημιουργήσει ένα ξεχωριστό εστιατόριο, με γνώμονα την ποιότητα. Γνωρίζεις ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να συμβάλουν, τα μέγιστα, στο να επικοινωνηθεί αυτό σε όσους ψάχνουν ένα ξεχωριστό εστιατόριο, σαν το δικό σου;

Αξιοποίησε, τώρα, τα εφόδια που σου δίνουν τα Social Media, όπως το Facebook και το Instagram!

Δημιουργώντας μια σελίδα της επιχείρησής σου στο Facebook και διατηρώντας μια ενεργή παρουσία σε αυτή τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, επικοινωνείς, άμεσα, με υφιστάμενους και εν δυνάμει πελάτες σου! Μπορείς να καταλάβεις γιατί προτιμούν τη δική σου επιχείρηση εστίασης -αν είναι θαμώνες αυτής-, αν κάτι τους απογοήτευσε κατά την τελευταία επίσκεψή τους στο χώρο σου, αλλά και ποιοι πρωτοεκδηλώνουν ενδιαφέρον για να την επιχείρησή σου.

Έτσι, αν έχεις π.χ. ένα εστιατόριο, φρόντισε να δημοσιεύεις ενδιαφέροντα postsσχετικά με αυτό. Posts που θα πληροφορούν τους χρήστες για τα προϊόντα σου, αλλά και θα προβάλλουν το ιδιαίτερο στυλ και ύφος της επιχείρησής σου, τυχόν βραβεία και διακρίσεις σου! Posts που θα κάνουν τη διαφορά, σε σχέση με τις συνήθεις δημοσιεύσεις ανταγωνιστών σου στο χώρο, με αποτέλεσμα να έλξεις το ενδιαφέρον των διαδικτυακών χρηστών.

Φρόντισε να εμπλουτίζεις τις αναρτήσεις σου με φωτογραφίες των πιάτων και των cocktails σου και αξιοποίησε τη δύναμη της εικόνας. Οι φωτογραφίες, βέβαια, πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και να αποδίδουν τη… νοστιμιά των πιάτων σου! Με πιο απλά λόγια, άνοιξε την όρεξη των χρηστών και δώσε τους το κίνητρο να σε επισκεφθούν ξανά ή για πρώτη φορά.

Εξαιρετικά χρήσιμο, ειδικά στην περίπτωση της εστίασης, θα ήταν οι φωτογραφίες σου να παρουσιάζουν το χώρο σου, από τον εξωτερικό έως και την κουζίνα σου! Ως σωστός επαγγελματίας, προφανώς και είσαι ευχαριστημένος από το προσωπικό σου το οποίο και εμπιστεύεσαι απόλυτα. Δείξε στους χρήστες το μάγειρά σου εν ώρα δράσης και δημιουργίας των πιάτων του εστιατορίου σου! Αποκάλυψε τα πρόσωπα των υπαλλήλων που συνθέτουν την ψυχή της επιχείρησής σου. Δημιούργησε και ένα βίντεο με όλα αυτά, πέρα από τη χρήση φωτογραφιών, ώστε να αποδώσεις ακόμα πιο παραστατικά την ατμόσφαιρα του χώρου σου.

Να θυμάσαι ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν προτίμηση στις αναρτήσεις με βίντεο. Ποιος δεν θέλει, άλλωστε, να δει τι γίνεται π.χ. στην κουζίνα του αγαπημένου εστιατορίου του ή του εστιατορίου που του έχουν συστήσει ως «καλό, για φαγητό και χαλάρωση»; Εν προκειμένω, το Instagram θα σε βοηθήσει ακόμα περισσότερο, καθώς φημίζεται για τη δυνατότητα δημιουργίας οπτικοακουστικού περιεχομένου με εξαιρετικά αποτελέσματα, μέσω των εργαλείων/φίλτρων και εφέ που σου παρέχει.

Δελέασε, λοιπόν, τους followers σου στο Instagram και προσέλκυσε νέους με τεχνικά άψογες φωτογραφίες των λαχταριστών πιάτων σου, του όμορφου χώρου σου, της ιδιάζουσας διακόσμησής σου, της μοναδικής θέας σου! Ανάρτησε video με στιγμές λειτουργίας τους εστιατορίου σου, που θα αποτυπώνει την περιρρέουσα ατμόσφαιρά του και, ουσιαστικά, την εμπειρία που βιώνουν οι θαμώνες σου.

Φτιάξε ένα Instagram Story και… αφηγήσου -με τον πλέον άμεσο, πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο- τι συμβαίνει στην κουζίνα σου την ώρα που δημιουργείται η σπεσιαλιτέ σου! Εναλλακτικά, μέσω των Instagram Stories σου μπορείς να ενημερώσεις τους followers για μία τρέχουσα προσφορά ή ένα διαγωνισμό σου μικρής διάρκειας, χωρίς να τους κουράζεις με πολλά σχετικά posts υπενθύμισης, ώστε να προλάβουν να συμμετάσχουν. Μπορείς, επίσης, να τους ενημερώσεις για ένα ξεχωριστό event που διοργάνωσες, βάσει της φιλοσοφίας της επιχείρησής σου, όπως μια βραδιά γευσιγνωσίας. Εκμεταλλεύσου την απήχηση που έχει το οπτικό υλικό στους χρήστες, εμπλούτισε το visual content σου με μουσική υπόκρουση και δημιούργησε Instagram Stories που θα μιλούν to the point σε υφιστάμενους και εν δυνάμει πελάτες σου, χτίζοντας τελικά… μια στενή σχέση μαζί τους.

#μην_ξεχνάς_τα_hashtags

Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην παρουσία σου στο Instagram, μην αμελείς τη βαρύτητα και τη συμβολή των hashtags στη δωρεάν προβολή της επιχείρησής σου σε ένα τεράστιο κοινό! Τα hashtags, ως γνωστόν, ομαδοποιούν τις φωτογραφίες και τα video σου γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, όπως το θέμα «φαγητό», που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους χρήστες (hashtag #food). Έτσι, οι αναρτήσεις σου και, κατ’ επέκταση, η επιχείρησή σου συνδέεται μέσω του κατάλληλου hashtag με μία ευρύτερη digital ομάδα, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να αποκτήσεις περισσότερους followers. Χρησιμοποίησε το κατάλληλο και σωστά στοχευμένο hashtag σε κάθε ανάρτηση περί του εστιατορίου σου και, έτσι, γνωστοποίησέ το σε μεγάλες διαδικτυακές  κοινότητες!

Όσον αφορά στην παρουσία σου στα Social Media και τα ενδιαφέροντα posts που πρέπει να δημοσιεύσεις, μην αμελείς να ανταποκρίνεσαι στα σχόλια και τα μηνύματα των χρηστών! Είναι σημαντικό, καθώς ενισχύει τη σχέση που έχεις ήδη αναπτύξει με τους πελάτες σου, ενώ παράλληλα αρχίζεις να χτίζεις μια σχέση με εν δυνάμει πελάτες. Να απαντάς τόσο στα θετικά σχόλια, όσο και στα αρνητικά, με την ίδια ευγένεια και τον ίδιο φιλικό τόνο. Ειδικά, στην περίπτωση αρνητικής κριτικής, δείξε ενδιαφέρον και ζήτησε να μάθεις πού ακριβώς επικεντρώνεται. Μπορεί να είναι, όντως, δικαιολογημένη και να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις τρωτά σημεία της λειτουργίας της επιχείρησής σου. Και, φυσικά, μην ξεχνάς να ευχαριστείς το διαδικτυακό κοινό για την ενεργή του παρουσία, είτε εκφράζεται θετικά, είτε αρνητικά.

Χρήσιμο είναι, επίσης, να ενθαρρύνεις εσύ ο ίδιος τους χρήστες της εταιρικής σου σελίδας να σχολιάζουν και να εκφράζουν την άποψή τους. Αυτό σε τιμά ως επαγγελματία και δείχνει τη σιγουριά και την περηφάνεια σου για το μαγαζί εστίασης που έχεις δημιουργήσει. Κυρίως, όμως, σε βοηθά να αυξήσεις το διαδικτυακό κοινό σου! Σκέψου, για παράδειγμα, πως όσο περισσότεροι followers & χρήστες σχολιάσουν μία φωτογραφία από ένα… νόστιμο πιάτο σου, τόσο περισσότεροι θα δουν τη φωτογραφία και, συνεπώς, το προφίλ της επιχείρησής σου!

Ειδικά τους θαμώνες του εστιατορίου σου, είναι καλό να τους ενθαρρύνεις να μιλήσουν για την επιχείρησή σου. Θέσε ένα θέμα προς σχολιασμό, π.χ. ιδέες για ένα νέο πιάτο ή αναφορά σε αγαπημένα πιάτα, και δείξε τους πόσο σημαντική θεωρείς τη γνώμη τους και πόσο πολύ τους υπολογίζεις. Και τι καλύτερο, βέβαια, από το να μιλούν για την επιχείρησή σου εκείνοι που την επιλέγουν σταθερά! Στο πλαίσιο της διάδρασής σου με τους χρήστες του Facebook και του Instagram, μην αμελείς να κάνεις like στις φωτογραφίες που οι ίδιοι οι χρήστες ανεβάζουν, αλλά και να τις αναδημοσιεύεις. Κάθε check-in στο εστιατόριο ή το café-bar σου και η ανάρτηση σχετικής φωτογραφίας δεν πρέπει να σε αφήνει αδιάφορο. Παράλληλα, σου δίνεται η ευκαιρία να βρεις περιεχόμενο για την εταιρική σου σελίδα, από τους ίδιους τους πελάτες σου.

Να θυμάσαι πως ο κόσμος των Social Media κατακλύζεται από δημοσιεύσεις των χρηστών σε σχέση με το πώς περνούν τη μέρα τους! Ειδικά στο Facebook και το Instagram, οι χρήστες γνωστοποιούν σε φίλους και followers την εμπειρία τουςαπό ένα μαγαζί εστίασης, που μπορεί να είναι το δικό σου! Άλλος ένας λόγος που επιβάλλει την ενεργή παρουσία σου στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς σε βοηθάει να ελέγξεις όλα όσα λέγονται για σένα & το εστιατόριό σου και, συνεπώς, να δεις και τι χρειάζεται βελτίωση. Τελικά, η εταιρική σελίδα σου στα Social Media και η σωστή διαχείρισή της αποτελεί ένα είδος εξυπηρέτησης πελάτη και συμβάλλει στην αναβάθμιση του customer service που μπορείς να παράσχεις.

Να έχεις κατά νου ότι, ενίοτε, είναι καλό να επιβραβεύεις με έμπρακτο τρόπο όλους όσοι ανταποκρίνονται στο διαδικτυακό σου… κάλεσμα! Παραδείγματος χάριν, ένας διαγωνισμός likes και σχολίων με έπαθλο ένα σπέσιαλ γεύμα για δύο θα αυξήσει τους followers και, πιθανώς, την πελατεία σου. Εναλλακτικά, προμήθευσε τους πελάτες σου με εκπτωτικά κουπόνια μέσω π.χ. προσφορών στο  Facebook.

Τέλος, όσον αφορά στις αναρτήσεις με τα λαχταριστά πιάτα σου, μην ξεχνάς το προφανές! Την ανάρτηση ολόκληρου του menu σου στα Social MediaΜπορεί να ακούγεται περιττό να στο πούμε, αλλά είσαι σίγουρος πως το κάνεις με το σωστό τρόπο; Το menu της επιχείρησής σου πρέπει να είναι ευκρινέστατο και ευανάγνωστο και, φυσικά, πρέπει να φροντίζεις για την ενημέρωσή του, ανάλογα με τις αλλαγές/προσθήκες στα πιάτα σου.

Συνοψίζοντας, τα Social Media και, ειδικότερα, το Facebook και το Instagram, μπορεί να αποτελέσουν ένα εύκολο, αποτελεσματικό και φθηνό μέσο διαφημιστικής προώθησης ενός εστιατορίου ή άλλης επιχείρησης εστίασης. Η σωστή διαχείριση του επαγγελματικού προφίλ σου στα Social Media ενισχύει τη σχέση σου με υφιστάμενους πελάτες και γνωστοποιεί την επιχείρησή σου σε νέους, εν δυνάμει θαμώνες σου!

Μην ξεχνάς & τα Social Ads!

Στο πλαίσιο του Social Media Marketing, μην αμελήσεις τη δυνατότητά σου ναδιαφημιστείς σε στοχευμένο κοινό. Η πλατφόρμα του Facebook π.χ. μπορεί να σου δώσει πολλά κριτήρια στόχευσης, όπως ηλικία/ενδιαφέροντα/τοποθεσία και, έτσι, να απευθυνθείς στο κατάλληλο για την επιχείρησή σου κοινό. Ειδικά το κριτήριο της τοποθεσίας είναι πολύ σημαντικό στην περίπτωση της εστίασης. Η γεωγραφικά εστιασμένη διαφήμισή σου θα αποδώσει τα μέγιστα, καθώς οι χρήστες ψάχνουν, συνήθως, για εστιατόρια κοντά στο σπίτι τους!

Αν έχεις, λοιπόν, εστιατόριο ή άλλη επιχείρηση εστίασης, μπορείς να την προβάλεις μέσω των Facebook Ads σε μια από τις μεγαλύτερες βάσεις χρηστών και να προσεγγίσεις, αποτελεσματικά, πελάτες που μπορεί να… ψάχνουν για σένα βάσει του προφίλ τους! Ο Χρυσός Οδηγός θα σε βοηθήσει να το κάνεις!

πηγή: xo.gr

Leave a Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

©REDcom 2018