Πώς να τραβήξετε φωτογραφίες για τα προϊόντα του Eshop σας

  • Home
  • Marketing
  • Πώς να τραβήξετε φωτογραφίες για τα προϊόντα του Eshop σας

Οι καλά εκτελεσμένες εικόνες υπήρξαν κρίσιμοι οδηγοί πωλήσεων από την εποχή των καταλόγων. Οι πελάτες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν το προϊόν σας από πολλές οπτικές γωνίες, να εξετάζουν λεπτομέρειες, να συγκρίνουν επιλογές χρώματος και μεγέθους και να βλέπουν το προϊόν σε πραγματικό περιβάλλον – έτσι ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να μιμείται μια προσωπική εμπειρία αγορών όσο το δυνατόν περισσότερο.

Είναι ζωτικής σημασίας οι φωτογραφίες σας να είναι καλά φωτισμένες και συνθετικές να παρουσιάζουν το προϊόν όσο το δυνατόν πιο καθαρά και με ακρίβεια, ενώ ταυτόχρονα αντικατοπτρίζει το στυλ της επωνυμίας σας. Για ορισμένες επιχειρήσεις, η καλύτερη λύση είναι η πρόσληψη ενός επαγγελματία φωτογράφου. Αλλά αν έχετε περιορισμένο προϋπολογισμό, το μόνο που χρειάζεστε για να τραβήξετε φωτογραφίες προϊόντων υψηλής ποιότητας μόνοι σας είναι κάποιος σχετικά φθηνός εξοπλισμός και βασικές γνώσεις για τις αρχές της φωτογραφίας.

Ο εξοπλισμός που θα χρειαστείτε

  • Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή με αντανακλαστικό φακού (DSLR) ή smartphone με ανάλυση τουλάχιστον 12 megapixel
  • White paper sweep
  • Τρίποδο
  • Επιφάνεια για να ενεργοποιήσετε το προϊόν σας (πλατφόρμα, τραπέζι, μανεκέν κ.λπ.)
  • Φυσική πηγή φωτός
  • Δωμάτιο ή περιοχή ενός δωματίου που μπορείτε να αφιερώσετε στη λήψη
  • Κολλητική ταινία
  • Λογισμικό επεξεργασίας φωτογραφιών ή εφαρμογή smartphone

Γνωρίστε την κάμερά σας

Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε για τις δυνατότητες και τις ρυθμίσεις της κάμεράς σας. Είτε χρησιμοποιείτε το smartphone σας είτε μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή SLR, θα θελήσετε να μάθετε ποιο είναι το εργαλείο σας και πώς να μεγιστοποιήσετε τη λειτουργικότητά του.

Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε σχετικά με την έκθεση, την εστίαση και την εξισορρόπηση των χρωμάτων. Εάν εργάζεστε με smartphone, κατεβάστε μια εφαρμογή που σας επιτρέπει να ελέγχετε μη αυτόματα αυτές τις ρυθμίσεις, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε πιο συνεπείς εικόνες. Το να νιώσετε άνετα με τις δυνατότητες της κάμεράς σας και να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε ρυθμίσεις κατάλληλες για τον τύπο των φωτογραφιών που τραβάτε όχι μόνο θα σας βοηθήσει να παράγετε καλύτερες εικόνες, αλλά θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα σας κρατήσει πιο αποτελεσματική.

Επιλέξτε τον σωστό φακό για την δουλειά σας

Εάν χρησιμοποιείτε κάμερα DSLR, θα χρειαστείτε τουλάχιστον έναν τυπικό φακό 35 mm και έναν φακό μακροεντολής 100 mm για λήψη λεπτομερειών. Υπάρχουν επίσης κατασκευαστές τρίτων κατασκευαστών που κάνουν πρόσθετα φακών για smartphone. Ανάλογα με τις ανάγκες σας, μπορείτε να προσθέσετε φακούς μακροεντολής, τηλεφακού, ευρείας γωνίας και αναμόρφωσης στο smartphone σας για να βελτιώσετε την ποιότητα των εικόνων σας.

Καταγράψτε το μεγαλύτερο δυνατό μέγεθος αρχείου

Μπορείτε πάντα να μειώσετε το μέγεθος των φωτογραφιών σας, αλλά αν τις τραβήξετε σε χαμηλή ανάλυση, δεν θα μπορείτε να αυξήσετε τη σαφήνεια και την ποιότητά τους. Ίσως θέλετε να χρησιμοποιήσετε τις φωτογραφίες σας για έντυπο υλικό μάρκετινγκ ή ως εικόνες στον ιστότοπό σας. Αυτές οι εικόνες θα πρέπει να έχουν υψηλότερη ανάλυση για να εμφανίζονται καλά σε αυτά τα περιβάλλοντα, επομένως είναι πάντα καλύτερο να ξεκινήσετε με το μεγαλύτερο μέγεθος αρχείου και να δημιουργήσετε μικρότερες εκδόσεις, όπως απαιτείται.

Εάν διαθέτετε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή SLR, τραβήξτε σε μορφή RAW και αποθηκεύστε τα επεξεργασμένα αντίγραφα ως jpgs. Εάν χρησιμοποιείτε smartphone, χρησιμοποιήστε την κάμερα προς τα πίσω για να τραβήξετε την εικόνα υψηλής ποιότητας και βεβαιωθείτε ότι οι ρυθμίσεις σας έχουν οριστεί στο μεγαλύτερο μέγεθος αρχείου.

Χρησιμοποιήστε τρίποδο

Σε κανέναν δεν αρέσει μια θολή φωτογραφία. Ένα τρίποδο θα διατηρήσει την κάμερά σας απόλυτα ακίνητη, έτσι η εικόνα σας είναι πιο πιθανό να είναι καθαρή και εστιασμένη. Ρυθμίστε το τρίποδό σας σε σταθερές θέσεις για κάθε γωνία που τραβάτε. Σημειώστε τις θέσεις του τρίποδα σας, ώστε να μπορείτε να το ρυθμίζετε ακριβώς το ίδιο κάθε φορά. Η διατήρηση σταθερών γωνιών και αποστάσεων σε όλα τα προϊόντα σας θα βοηθήσει τους πελάτες σας να τα συγκρίνουν και να παρέχουν μια πιο απρόσκοπτη ροή κατά την περιήγηση στον ιστότοπό σας.

Τραβήξτε σε white paper sweep

Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με ένα sweep, είναι ένα υπόβαθρο που παρέχει ένα καθαρό, αδιάσπαστο σκηνικό για τη φωτογραφία των προϊόντων σας. Η τοποθέτηση ενός προϊόντος σε φόντο με σκληρή γωνία (όπου συναντώνται τα οριζόντια και κάθετα επίπεδα) δημιουργεί μια γραμμή και σκιά που αποσπούν την προσοχή. Ένα sweep εξαλείφει αυτό το πρόβλημα. Ενώ μπορείτε να δημιουργήσετε ένα sweep με μια ποικιλία υλικών, ένα μεγάλο φύλλο από λευκή κάρτα ή ένα ρολό από λευκό χαρτί θα ήταν η πιο οικονομική επιλογή.

Για μικρά προϊόντα, μπορείτε απλά να κολλήσετε το ένα άκρο του χαρτιού σας στον τοίχο και το άλλο στο πάτωμα ή την κορυφή του τραπεζιού, διασφαλίζοντας ότι υπάρχει μια σταδιακή καμπύλη στο χαρτί. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι το χαρτί σας είναι αρκετά μεγάλο ώστε να πλαισιώνει το προϊόν σας εντός του λευκού χώρου με λίγο έως καθόλου εξωτερικό υπόβαθρο στη φωτογραφία. Μπορείτε πάντα να κόψετε μικρές ποσότητες φόντου που εμφανίζονται στο πλαίσιο όταν η κατάσταση είναι αναπόφευκτη – όπως η λήψη μεγάλων επίπλων – αλλά η ελαχιστοποίηση πρόσθετου φόντου στις εικόνες σας θα διευκολύνει την επεξεργασία αργότερα.

Λάβετε υπόψη ότι κατά τη φωτογράφηση σε ένα λευκό sweep, το αποτέλεσμα δεν θα είναι αληθινό λευκό. Τις περισσότερες φορές, το φόντο σας θα γίνει ανοιχτό έως μέτριο γκρι – ανάλογα με τον φωτισμό και την έκθεσή σας – και θα υπάρξει σκίαση προς τα άκρα των εικόνων σας. Εάν θέλετε καθαρό λευκό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λογισμικό επεξεργασίας εικόνων για να επιλέξετε και να αφαιρέσετε το φόντο.

Αποφύγετε τον μικτό φωτισμό

Είτε επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε φυσικό ή τεχνητό φως, θα πρέπει να επιλέξετε ένα και να είστε συνεπείς. Οι πηγές φωτός έχουν διαφορετικές θερμοκρασίες χρώματος και μπορούν να ρίξουν διαφορετικές αποχρώσεις στο θέμα σας. Εάν χρησιμοποιείτε μια δροσερή λυχνία LED στη μία πλευρά ενός αντικειμένου και έναν θερμό λαμπτήρα πυρακτώσεως από την άλλη, θα έχετε ανακριβή αποτελέσματα χρωμάτων που μπορεί να είναι δύσκολο να διορθωθούν. Εάν πρέπει να αναπηδήσετε επιπλέον φως σε ένα αντικείμενο, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε μια κάρτα ανακλαστήρα.

Απενεργοποιήστε το φλας σας

Το φλας της κάμερας, όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να παράγει εξαιρετικά αποτελέσματα για συγκεκριμένους τύπους φωτογραφίας. Αλλά αν είστε νέοι στη φωτογραφία, είναι καλύτερο να απενεργοποιήσετε το φλας της κάμερας και να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικές πηγές φωτός που μπορείτε να ελέγξετε πιο εύκολα. Η χρήση του φλας της κάμερας μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα:

  • Ανεπιθύμητη λάμψη και αντανακλάσεις
  • Σκληρές σκιές
  • Δυσκολία εργασίας από μεγάλη απόσταση
  • Μικτά θέματα φωτισμού
  • Μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Αντί να χρησιμοποιήσετε το φλας της κάμερας, ρυθμίστε χειροκίνητα το διάφραγμα, το ISO και την ταχύτητα κλείστρου ή χρησιμοποιήστε αυτόματη εστίαση, αυτόματη έκθεση και αυτόματη ισορροπία λευκού. Οι αυτόματες ρυθμίσεις ενδέχεται να μην είναι τόσο ακριβείς ή συνεπείς όσο και οι χειροκίνητες ρυθμίσεις, αλλά αν δεν είστε ικανοποιημένοι με τις μη αυτόματες ρυθμίσεις, είναι η επόμενη καλύτερη επιλογή σας.

Τραβήξτε σε εσωτερικούς χώρους χρησιμοποιώντας φυσικό φως και κάρτα ανακλαστήρα

Η ευκολότερη και φθηνότερη επιλογή για το φωτισμό των προϊόντων σας είναι η χρήση φυσικού φωτός και μια κάρτα ανακλαστήρα – κατασκευασμένη από πυρήνα από λευκό αφρό. Για λίγα περισσότερα χρήματα, μπορείτε να αγοράσετε έναν αναδιπλούμενο ανακλαστήρα. Είναι εύκολο να αποθηκευτούν, φορητά και μερικά, όπως οι ανακλαστήρες 5 σε 1, διαθέτουν πολλαπλά καλύμματα για διάχυση ή ανάκλαση του φωτός με διαφορετικούς τρόπους.

Η χρήση φυσικού φωτισμού σε εσωτερικό χώρο μέσω παραθύρου έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη λήψη σε εξωτερικούς χώρους. Ενώ η λήψη σε μια συννεφιασμένη μέρα μπορεί να παράγει πιο ομοιόμορφο φωτισμό, το να είστε σε εσωτερικούς χώρους σας δίνει μεγαλύτερο έλεγχο της έντασης και της κατεύθυνσης του φωτός. Μπορείτε να διαχέετε πιο σκληρό φως ρυθμίζοντας την απόσταση μεταξύ του παραθύρου και του προϊόντος σας και χρησιμοποιώντας μια καθαρή λευκή κουρτίνα για να μειώσετε το έντονο φως και να δημιουργήσετε μια απαλή, φυσική σκιά. Επίσης, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε εάν είναι θυελλώδης ή βροχερός ο καιρός.

Δεδομένου ότι αυτός ο τύπος φωτισμού θα είναι μονής κατεύθυνσης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το αντικείμενο σας θα ρίξει μια σκιά στην αντίθετη πλευρά. Ανάλογα με το πόσο καλά μπορείτε να φιλτράρετε το φως, μπορεί να έχετε βαρύτερες σκιές στην αντίθετη πλευρά του θέματος από ό, τι θα προτιμούσατε.

Εδώ μπαίνει ο ανακλαστήρας. Τοποθετήστε τον ανακλαστήρα σας στην αντίθετη πλευρά του προϊόντος σας, στραμμένο προς την πηγή φωτός. Αυτό θα αναπηδήσει πίσω στο προϊόν και θα δημιουργήσει πιο ομοιόμορφο φωτισμό. Μπορείτε να παίξετε με τη θέση του ανακλαστήρα για να πάρετε το εφέ που επιθυμείτε και, στη συνέχεια, να επισημάνετε τη θέση της κάρτας ανακλαστήρα σας, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ίδια θέση για κάθε προϊόν.

Ελέγξτε τις εικόνες σας για ευκρίνεια, χρώμα και έκθεση

Πριν τραβήξετε εκατοντάδες φωτογραφίες και τις ανεβάσετε στον υπολογιστή σας, ελέγξτε την ευκρίνεια των εικόνων σας. Εξετάστε προσεκτικά την κάμερά σας και βεβαιωθείτε ότι οι λειτουργίες του προϊόντος σας είναι σαφείς και εστιασμένες. Ελέγξτε την έκθεσή σας και την ισορροπία λευκού για να βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες σας είναι λιγότερο εκτεθειμένες και ότι είναι ομοιόμορφα ισορροπημένες στο χρώμα.

Λήψη από πολλές γωνίες

Η εμφάνιση του προϊόντος σας από πολλές γωνίες θα βοηθήσει τους πελάτες να το κατανοήσουν καλύτερα. Σε ένα φυσικό κατάστημα, μπορείτε να παραλάβετε ένα αντικείμενο και να εξετάσετε το μπροστινό, πίσω, πάνω, κάτω μέρος και μέσα. Στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, θα πρέπει να προσπαθήσετε να προσφέρετε στους επισκέπτες την ίδια εμπειρία.

Μετακινηθείτε κοντά για λήψη λεπτομερειών ή χρησιμοποιήστε φακό μακροεντολής

Μην βασίζεστε στην περικοπή μιας φωτογραφίας για να εμφανίσετε λεπτομέρειες του προϊόντος σας. Το αποτέλεσμα θα είναι κάπως εκτός εστίασης στην καλύτερη περίπτωση. Εάν πρέπει να μεγεθύνετε εξαιρετικά μικρές λεπτομέρειες, όπως ύφανση υφάσματος, πιθανότατα θα καταλήξετε σε πολύ ασαφείς εικόνες.

Εάν χρησιμοποιείτε smartphone χωρίς πρόσθετους φακούς, απλώς μετακινήστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο προϊόν σας ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να δημιουργήσετε έντονη εστίαση. Ίσως να μην μπορείτε να επιτύχετε το ίδιο επίπεδο λεπτομέρειας που θα κάνατε εάν χρησιμοποιείτε φακό μακροεντολής, αλλά θα εξακολουθεί να είναι πολύ καλύτερο από ό, τι αν τραβήξετε τη φωτογραφία από μακριά και, στη συνέχεια, προσπαθήστε να κάνετε μεγέθυνση με το λογισμικό επεξεργασίας.

Εάν χρησιμοποιείτε κάμερα DSLR ή έχετε την επιλογή να προσθέσετε έναν φακό στο smartphone σας, επιλέξτε έναν φακό μακροεντολής για να λάβετε την καθαρότερη εικόνα με το καλύτερο επίπεδο λεπτομέρειας.

Χρησιμοποιήστε ένα λογισμικό επεξεργασίας φωτογραφιών ή μια εφαρμογή

Ανεξάρτητα από το πόσο τέλειες είναι οι φωτογραφίες σας, σχεδόν πάντα θέλετε να κάνετε κάποιο είδος επεξεργασίας. Ακόμα κι αν πρόκειται απλώς να αφαιρέσετε ένα κομμάτι σκόνης σε ένα προϊόν, δημιουργήστε ένα εντελώς λευκό φόντο ή αφαιρέστε τα μπερδεμένα μαλλιά σε ένα μοντέλο.

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφιών που κυμαίνονται από δωρεάν έως επί πληρωμή. Τα Adobe Photoshop, Photoshop Elements και Lightroom είναι τα πιο γνωστά προϊόντα επεξεργασίας φωτογραφιών και μπορούν να αγοραστούν βάσει συνδρομής μέσω του Adobe Creative Cloud. Το GIMP είναι είναι δωρεάν επεξεργαστής εικόνων ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιείται επίσης ευρέως. Μια άλλη εξαιρετική επιλογή είναι το Pixlr, το οποίο βασίζεται σε πρόγραμμα περιήγησης και περιλαμβάνει εφαρμογές για Android και iPhone.

Έρευνα και πρακτική

Ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε φωτογραφίες προϊόντων υψηλής ποιότητας είναι να χρησιμοποιήσετε τον σωστό εξοπλισμό, συμβουλές και τεχνικές έρευνας και πρακτική, πρακτική, πρακτική. Εάν δεν λαμβάνετε τα αποτελέσματα που θέλετε, αναζητήστε εκπαιδευτικούς οδηγούς στο YouTube (η B&H διαθέτει μια δωρεάν σειρά βίντεο εκπαιδευτικών για αρχάριους για φωτογραφία προϊόντων) ή εγγραφείτε σε ένα διαδικτυακό μάθημα από γνωστές πηγές ηλεκτρονικής μάθησης.

Αν όμως δεν θέλετε να μπείτε σε όλη αυτή την διαδικασία, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία φωτογράφο.

Αφήστε μια απάντηση