Μετά την «Black Friday» ήρθε η «Cyber Monday» – Οι παγίδες – Τι να προσέξετε

H «Black Friday» τελείωσε, η «Cyber Monday» έφτασε. Ο συγκριμένος θεσμός επικεντρώνεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να κάνουν online αγορές αξιοποιώντας τις μεγάλες εκπτώσεις και τις προσφορές.

Τι πρέπει να προσέξετε

– Εάν δε γνωρίζεις ένα κατάστημα και θέλεις να παραγγείλεις από αυτό, κάνε πρώτα τη διαδικτυακή σου έρευνα. Εξάλλου κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή.

– Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω φωτογραφιών σ’ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις.

– Διάβασε τους όρους χρήσης και αγοράς, που πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματοςQ πότε θα λάβεις το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.

– Βεβαιώσου ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος χρησιμοποιεί τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer). Όταν φτάσει η στιγμή της πληρωμής,η διεύθυνση της ιστοσελίδας πρέπει να ξεκινά με https:// και όχι απλά με http://. Επίσης, στο κάτω δεξί μέρος του περιηγητή http://www.saferinternet.gr θα πρέπει να υπάρχει ένα λουκετάκι.

– Διάβασε την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία σου για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι σε ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να σου παρέχει τη δυνατότητα κάθε φορά να επιλέγεις εάν επιθυμείς να διακόψεις οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.

– Με την ολοκλήρωση της αγοράς σου, θα πρέπει να λάβεις επιβεβαίωση της παραγγελίας σου από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως στέλνεται με e-mail. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αναγράφονται τα σημαντικά στοιχεία της συναλλαγής, όπως ο αριθμός παραγγελίας, περιγραφή του προϊόντος που παρήγγειλες, ο χρόνος και ο τρόπος παράδοσης. Εάν δε λάβεις κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσεις με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησες την παραγγελία σου, για να δεις εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

– Εάν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και δεν το έχεις παραλάβει επικοινώνησε με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

– Mόλις παραλάβεις το προϊόν, έλεγξε το προσεκτικά για να βεβαιωθείς ότι παραλαμβάνεις ακριβώς αυτό που έχεις παραγγείλει χωρίς κάποιο ελάττωμα. Μαζί με το προϊόν θα πρέπει να υπάρχει το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλες.

Leave a Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

©REDcom 2018