4 τρόποι διαφήμισης του eShop σου

  • Home
  • Marketing
  • 4 τρόποι διαφήμισης του eShop σου

Το eCommerce δεν είναι απλά ένα trend. Μόνο το 2019, τα κέρδη του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθαν σε 3,5 τρις δολάρια, ποσό που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2023. Αλλά τα κέρδη δεν έρχονται μόνα τους. Για το ίδιο έτος, το digital ad spend υπολογίζεται σε 333 δις. Η διαφήμιση είναι για όλα τα eShop μια απαραίτητη επένδυση για να δυναμώσουν σε μια παγκόσμια αγορά.

Όταν ξεκινάς να διαφημίζεις το eShop σου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς είναι ο στόχος σου. Ο προφανής στόχος είναι φυσικά οι πωλήσεις. Και πράγματι αυτός είναι ο τελικός στόχος, δεν είναι όμως ο μοναδικός. Μπορεί να θέλεις να κάνεις το brand σου γνωστό ή να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τους δυνητικούς πελάτες σου. Μέσα από τη digital διαφήμιση θα δημιουργήσεις traffic για το eShop σου και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεκινήσεις σήμερα.

Διαφήμιση μέσω Google Ads

Search Ads

Τα Google Search Ads αφορούν την πληρωμένη διαφήμιση μέσα από το Search της Google. Στην περίπτωση αυτή, μπορείς να διαφημιστείς για συγκεκριμένα keywords τα οποία στην περίπτωση ενός eShop μπορούν να είναι: ένα συγκεκριμένο προϊόν, ένα brand που πουλάς ή μια κατηγορία προϊόντων. Στο Google Search οι υποψήφιοι πελάτες ψάχνουν συνήθως μια απάντηση πάνω στο ερώτημα τους (search term).

Αν έχεις eShop και σκέφτεσαι να διαφημιστείς μέσω Google Ads, πρέπει να σιγουρευτείς από πριν ότι τα προϊόντα έχουν ζήτηση αλλά και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων διαφημιζόμενων (τιμή, εγγύηση, διαθεσιμότητα, αξιοπιστία). Επίσης, πρέπει βεβαιωθείς ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις στο κόστος του κλικ. Τα Google Ads παρέχουν δωρεάν το εργαλείο keyword planner, όπου μπορείς να πάρεις μια εκτίμηση τόσο της ζήτησης όσο και του κόστους του κλικ για κάθε keyword.

Display Ads – Shopping Ads

Τα Google Display Ads αποτελούν σήμερα το μεγαλύτερο Display Network. Αφορά κυρίως διαφημίσεις προβολής (banners). Στην περίπτωση αυτή τα banners σου μπορούν να προβληθούν μέσα από τα εκατομμύρια websites & apps με διαθέσιμο χώρο για Google Display Ads. Μπορείς να προβάλεις τα banners σου με πολλά κριτήρια στόχευσης όπως: συγκεκριμένα διαφημιστικά κοινά, placements, δημογραφικά, remarketing κοινά κ.ά. Σημαντικό κομμάτι των Display Ads είναι και τα Gmail Ads – Discovery Ads.

Τα Google Shopping Ads αποτελούν μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς αφορούν μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Μέσω Shopping Ads τα προϊόντα του eShop σου θα προβληθούν με λεπτομέρειες όπως τον τίτλο, την τιμή και την φωτογραφία τους σε ένα υποψήφιο κοινό αγοραστών. Αυτό το κοινό μπορεί να βρίσκεται είτε μέσα από το Google Search, είτε στη καρτέλα Google Shopping, στο Youtube, στο Display network, στο Gmail, στο Google Discovery και σε Search partners.

Αδιαμφισβήτητα τα Shopping Ads δίνουν απίστευτες δυνατότητες σε ένα eShop καθώς είναι προσαρμοσμένα γι΄αυτόν τον στόχο (πωλήσεις). Μπορείς να διαφημίσεις όλο τον κατάλογο των προϊόντων σου με Shopping Ads, αν και το καλύτερο είναι να επιλέξεις εσύ τα προϊόντα, ώστε να έχεις την καλύτερη απόδοση.

YouTube Ads

Το YouTube αποτελεί την μεγαλύτερη πλατφόρμα online video, με εκατομμύρια προβολές. Μια διαφήμιση video έχει σήμερα τεράστια δύναμη, γιατί το κοινό παίρνει περισσότερα ερεθίσματα από τον διαφημιζόμενο (εικόνα, ήχος, κίνηση). Τα Youtube Ads σού δίνουν τη δυνατότητα να αναδείξεις το brand σου με τον καλύτερο τρόπο, τόσο σε υπολογιστές και κινητά, όσο και τηλεοράσεις πλέον – δεδομένου ότι η προβολή YouTube σε Smart TVs έχει αυξηθεί και πλέον θεωρείται ότι έχει παρόμοια ή μεγαλύτερη επιρροή από την παραδοσιακή τηλεόραση. Ακόμα, είναι και value for money σε σχέση με την παραδοσιακή τηλεόραση, αφού η διαφήμιση στο YouTube κοστίζει λιγότερο και είναι πιο στοχευμένη.

Τα YouTube Ads σού δίνουν την ευκολία να επιλέξεις το διαφημιστικό κοινό των video σου και σε επίπεδο placement. Για παράδειγμα, αν το eShop σου αφορά φωτογραφικές μηχανές, μπορεί να σε ενδιαφέρει να προβληθείς σε κάποιον youtuber που ανεβάζει unboxing video & reviews φωτογραφικών μηχανών.

Το YouTube αποτελεί σίγουρα ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία για να χτίσεις awareness στους πελάτες σου, στο digital.

Διαφήμιση μέσω Social Media

Πώς θα μπορούσε να λείπει το eShop σου από τα social media; Αρχικά να ξεχωρίσουμε το κομμάτι της social παρουσίας σε Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok κ.ο.κ. Από μόνο του, όσο περνάει ο καιρός, δυσκολεύει να λειτουργήσει ως διαφήμιση οργανικά. Είναι ένας must τρόπος να κρατήσεις το retention του community σου. Χρειάζεται στρατηγική, ώστε να χρησιμοποιήσεις τις εκάστοτε δυνατότητες κάθε μέσου σε νέα κοινά.

Στο κομμάτι των Social Ads όμως, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Με τα Facebook Ads, που πρακτικά περιλαμβάνουν όλο το οικοσύστημα (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network) να είναι ο βασιλιάς αυτή τη στιγμή. Οι δυνατότητες που δίνει το Facebook για δυναμικές προϊοντικές διαφημίσεις έχουν εξελιχθεί σημαντικά, ενώ και ο ίδιος ο αλγόριθμος, αν “εκπαιδευτεί” σωστά, μπορεί να λειτουργήσει εξαιρετικά καλύπτοντας όλους τους πυλώνες μια ολοκληρωμένης διαφήμισης (awareness, traffic, conversion, engagement).

Facebook & Instagram Shops

Αξίζει στο κομμάτι των social media να αναφερθούμε και στα Facebook Shop – Instagram Shop. Πέρα από τις ολοκληρωμένες δυνατότητες που χαρίζουν στα ηλεκτρονικά καταστήματα ως προς την προβολή προϊόντων στα Instagram & Facebook, σύντομα θα μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο marketplace εντός του οικοσυστήματος της Facebook όπου όλο το customer journey αρχίζει και ολοκληρώνεται χωρίς να μπει ο πελάτης στο eShop.

Influencer Marketing

Η διαφήμιση influencer marketing πρακτικά αναφέρεται στους ίδιους τους influencers που έχουν αναπτύξει ένα δυνατό κοινό σε Facebook, Instagram, Youtube, Tik Tok ή οποιοδήποτε social δίκτυο. Μια συμφωνία με έναν Influencer μπορεί να σου προσφέρει σίγουρα πολλά και να ξεχωρίσεις μέσα από το περιεχόμενο που μπορεί να δημιουργήσει ένα επαγγελματίας content creator για σένα ή το δίκτυο του.

Διαφήμιση μέσω Affiliate Marketing

Το affiliate marketing είναι μια εναλλακτική μέθοδος διαφήμισης. Σε αυτή την περίπτωση το eShop σου, μέσω ενός affiliate network, πληρώνει για την διαφήμιση που θα του φέρει πώληση μέσω μιας προμήθειας που ορίζει. Οι συμμετέχοντες στο δίκτυο αυτό (affiliates) αναλαμβάνουν την προώθηση των προϊόντων σου μέσα σε sites, blogs, social media με σκοπό φυσικά να κερδίζουν την προμήθεια που έχεις ορίσει.

Επομένως, εσύ έχεις το χρόνο και τα χρήματα να ασχοληθείς περισσότερο με την βελτιστοποίηση της επιχείρησης σου και με το να τους δώσεις στους affiliates περισσότερους λόγους να σε διαφημίσουν (banners, προσφορές, μεγαλύτερη προμήθεια).

Διαφήμιση μέσω Email & IM Marketing

Τα newsletters και το Instant Messaging (IM) αποτελούν σίγουρα μια διαφορετική περίπτωση ως προς τον στόχο. Το να έχεις μια πετυχημένη email marketing ή IM στρατηγική, ξεκινάει από τις λίστες που θα καταφέρεις να έχεις στα κανάλια σου. Είναι γεγονός ότι το email marketing ακόμα κρατάει γερά, καθώς είναι το απόλυτο cost effective κανάλι. Αλλά τα πράγματα αλλάζουν ακόμα περισσότερα με το Instant Messaging. Το Viber, το Facebook messenger και το Whatsapp έχουν μπει στη καθημερινότητα όλων των καταναλωτών. Σε πολλές έρευνες παρατηρούμε ότι τα IM πέρα από υψηλό open-rate συγκεντρώνουν και 10 φορές μεγαλύτερο CTR από τα emails.

Περισσότερες ευκαιρίες προβολής & πωλήσεων

Ας ξεχωρίσουμε για το τέλος, 3 διαφορετικές περιπτώσεις προβολής ενός eShop σήμερα, που δεν θεωρούνται διαφήμιση, αλλά συντελούν στην αύξηση των αγορών

1) Το SEO (Seach Engine Optimization) που θα σε βοηθήσει -σε βάθος χρόνου όμως- να αυξήσεις την οργανική σου επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις από την Google.
2) Τα Marketplaces, που μεγαλώνουν όσο πάει και περισσότερο και στην ελληνική αγορά και αποτελούν ένα ηλεκτρονικό mall προϊόντων.
3) Τα sites σύγκρισης τιμών, που συγκεντρώνουν τεράστια αγοραστική δύναμη, καθώς καθημερινά πολλοί καταναλωτές τα χρησιμοποιούν για να ανακαλύψουν και να βρουν προϊόντα.

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν, η διαφήμιση για το eShop σου αποτελεί μονόδρομος για να αυξήσεις το μερίδιο σου στην αγορά. Ο τρόπος που θα συνδυάσεις τα ads, τα social media, τις συνεργασίες και τα market places, μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός. Ο κατάλληλος συνδυασμός των παραπάνω, σε μια συνεκτική στρατηγική, θα σε βοηθήσεις να εδραιώσεις την παρουσία σου και να μεγαλώσεις το eShop σου.

Το digital marketing έχει προκλήσεις, αλλά έχει και πολλές ευκαιρίες.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση